Syvempi luottamus pitkän asiakkuuden myötä
Rakennusliike PL Concept Oy on ollut Tilitoimisto Marjut Uotila Oy:n asiakkaana jo kaksi vuosikymmentä ja loppua ei näy. Vuosien saatossa kokonaisvaltaisen ja luotettavan palvelun lisäksi asiakassuhde on syventynyt normaalia asiakassuhdetta syvemmäksi mikä näkyy molemminpuolisena luottamuksena.
PL Concept Oy:llä on käytössään sähköinen kirjanpito. Tilitoimisto hoitaa heille myös muun muassa tilinpäätökset, palkanlaskennan ja veroasiat.
Kilpailutuksen kautta asiakkaaksi
Kun toimitusjohtaja Jarno Pirhonen päätti yhdistää voimansa tulevan yhtiökumppaninsa kanssa PL Concept Oy:ksi, kilpailuttivat he tilitoimistopalvelut. Vaikka aiemmassa yrityksessä ollut kirjanpitoyritys oli hoitanut hommansa ok-tasolla, kaikki ei kuitenkaan ollut mennyt aina ihan niin hyvin kuin olisi toivonut.
Kilpailutuksen kautta yhteistyökumppaniksi valikoitui Tilitoimisto Marjut Uotila Oy.
”Alussa asioita hoiteli nykyisen toimitusjohtajan, Tuomaksen, äiti Marjut, joka teki alussa meille tilitoimistopalvelua. Nyt ollaan tehty yhteistyötä jo varmaan 20 vuotta. Yhteistyö on ollut hyvää ja ei ole tullut tarvetta vaihtaa tilitoimistoa. Toki jossain kohtaa käytiin keskusteluja esimerkiksi hinnoittelun suhteen, mutta ei me olla oltu silloinkaan pois lähtemässä”, Jarno Pirhonen sanoo.
Joustavuutta ja syvempää asiakaskokemusta
Pirhosen mukaan asiakaspalvelu ja viestintä tilitoimiston kanssa sujuu oikein hyvin.
”Jos eteen tulee oikein kiireellinen asia niin soitan ja yleensä aina tavoitan jonkun. Muissa tapauksissa laitan viestiä sähköpostitse ja jos ei ala tulla vastausta asiaan jonka tarvitsen tietää, soitan perään. Yleensä asiat saa ratkottua hyvinkin nopeasti.”
Asiakkuuden pitkäaikaisuus on tuonut oman lisänsä kanssakäymiseen.
”Luulen että sellainen tietynlainen luottamus on tullut isommaksi kuin normaalisti tilitoimistolla ja tilitoimiston asiakkaan välillä on. Varsinkin Tuomaksen kanssa on muodostunut erittäin hyvä suhde. Jos meillä on esimerkiksi ollut joku tärkeä asia hoidettavana, on Tuomas ollut heti valmis tapaamiseen, jossa haluamani asiat on käyty läpi ja on tehty tarvittavat ennusteet.”
”Yritys on kaikkea muuta kuin kasvoton kumppaniyritys johon lähetetään aineistot kerran kuussa ja he maksavat sitten palkat. Asiakkuus on paljon syvempää heidän kanssaan. Se jopa toimii toisinpäin. Kun heillä on ollut jotain rakennusprojektia, on Tuomas kysynyt neuvoa ja suosituksia asioista”, Pirhonen hymähtää.
Oikeanlaiset ihmiset tekevät asioiden sujuvuuden
Kun puheeksi nousee asioiden sujuminen ja helppous, on Jarno Pirhosella selvä mielipide asiasta.
”Uskallan väittää, että olipa se yritys tai ala mikä tahansa, asioiden sujuminen ja helppo yhteistyö riippuu henkilöstä tai henkilöistä. Jos haluaa ottaa asian hoitaakseen, se on henkilöistä kiinni. Ja voin sanoa, että Tilitoimisto Marjut Uotila Oy:llä on hyvät ja sopivat henkilöt hommissa.”
Suurimmaksi hyödyksi toimivan asiakssuhteen lisäksi toimitusjohtaja nostaa sähköisen järjestelmän mukana tuoman helppouden ja asioiden paremman työmaakohtaisen ennustettavuuden.
Entä kenelle voisit suositella yritystä?
”Ihan kaikille, ja olen niin tehnytkin aika monelle”, Jarno Pirhonen naurahtaa.